Montag, 12. Februar 2018

Rosenmontag



Hello!


With loud chatter a goose lands on the frozen Eisenbach early this morning. 
It is 'Rosenmontag', Carnival Monday, but she does not wear a fancy dress ;-)
 {only the kids celebrate this day in the North of Germany}.


The weather fools us like in April with snowfall and sunshine in constant change
with hailstorms,  rigid like 'Kamelle' {caramel sweets which were thrown to the
audience in the South/West of Germany during carnival}


Do you celebrate carnival? 
or would you like? in Brasil or in Venice?

Love, Ariane. Rose




Kommentare:

  1. Nur im Fernsehen schaue ich Karneval an!!!
    Tolle Fotos sind das!
    Lieben Gruss Elke

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Danke, Elke!
      Ich war noch nie live bei einem Karnevalsumzug dabei, trinke allerdings auch keinen Alkohol und weiß nicht, ob man es ohne 'erträgt'. Die verschiedensten Aspekte von 'sich gehen lassen', närrischem Treiben und Enthemmtheit sind mir also unbekannt.... aber scheinen durchaus verlockend! ;-)
      Die Möglichkeit des Volkes in der 5. Jahreszeit denen 'da oben' mal die Meinung zu geigen auch!
      Lieben Gruß von Ariane

      Löschen

Fall

Waxing moon at early eve Do you see the hunting bats? fast (the eye of the mobile cannot catch them precisely) and the clouds, ...