Freitag, 24. Mai 2013

Planten un Blomen... un moer



Nach einem Latte Macchiato beim Italiener am Morgen bin ich:


After a Latte macchiato at the Italian in the morning I am: awake!


Mit der Bahn fahr ich zur Arbeit... 

I drive with the city-train to work...










fotografiere ein paar Büropflanzen... take pictures of some plants in the office...



und fahre nach der Arbeit zu 'Planten un Blomen'... 

and drive when work is over to 'Planten un Blomen'...










Rhododendren...


und ein paar Pflanzen, deren Namen ich leider nicht jetzt kenne... danke, liebe Renilde!...

and some plants their names I don't know now... thank you, dear Renilde!...


Gunnera or mammoth leaf                 dove tree or handkerchief tree






                                                                             Regen... Rain...9°C





Teehaus... Teahouse







und eine Idee für die nächste Drawing Challenge... 

and an idea for the next dc...

 'PROVERB or SAYING' at dear Patrice
this weekend and... a challenge on top...






Kommentare:

  1. ;^)))
    the trip
    the plants and flowers
    that beautiful park
    the teahouse
    that nude!!
    they make me smile
    yes, it's far to cold
    but the flowers bloom

    see you tomorrow!!
    xo

    AntwortenLöschen
  2. what a great place to get inspired Ariane,
    the white flowering tree is called a dove tree or handkerchief tree, the other giant is a Gunnera or mammoth leaf,
    see you tomorrow, xx

    AntwortenLöschen
  3. So beautiful Ariane. What a gorgeous escape from work. I wish Brisbane was as beautiful.xo

    AntwortenLöschen
  4. da reise ich doch gerne mit...schöööön!
    hab ich dir schon mal die geschichte erzählt, wie ich beinahe der lieben wegen in hamburg gelandet wäre?
    und wäre ich ente (zu deinem letzten post) würde ich auch versuchen, auf deinem königlichen balkon zu landen...

    liebste grüße
    von tatjana ♥

    AntwortenLöschen
  5. oh ich mag planten un blomen. vor ein paaR wochen waR ich doRt bärlauch pflücken. mhmm. deine RhododendRonbildeR sind heRRlich. am liebsten möcht ich diRekt ein paaR blüten abpflücken.
    heRzlich. käthe.

    AntwortenLöschen
  6. Is there anything more uplifting than the flowers of spring? I would love to spend an afternoon in that teahouse, overlooking that garden.

    And today I bought a hellebore to plant one more bloom in my own!

    AntwortenLöschen